Paterbrug op 24 en 25 september tijdelijk begaanbaar voor 100 Bruggenloop

Op zaterdag 24 en zondag 25 september vindt de 100 Bruggenloop door de Leidse binnenstad plaats waarbij deelnemers over 100 Leidse bruggen wandelen of rennen.

De Paterbrug tussen het Lipsiusgebouw en de Witte Singel (brugnummer 55 van de 100), is van oudsher onderdeel van de looproute. De Paterbrug is momenteel echter afgesloten om de veiligheid voor passanten te kunnen garanderen tijdens de bouwwerkzaamheden aan de Cluster Zuid-gebouwen van de Universiteit Leiden (P.N. van Eyckhof en Van Wijkplaats).

Voor de 100 Bruggenloop wordt de Paterbrug in het weekend van 24 en 25 september tijdelijk begaanbaar gemaakt zodat de oorspronkelijke route gehandhaafd kan blijven. Na het weekend, vanaf maandag 26 september als de bouwwerkzaamheden aan Cluster Zuid weer worden hervat, is de Paterbrug weer afgesloten voor wandelaars/fietsers.