Samenwerking Financiën en HR

Graag stellen we twee nieuwe hoofden binnen de faculteit aan jullie voor; Gertia Knorr van HR en Mariska Costeris van Financiën (FEZ).

‘FEZ en HR werken samen aan een uitbreidere dienstverlening binnen de faculteit. Zo stellen we gezamenlijk strategisch managementinformatie op rondom de financiële en personele ontwikkelingen. Door het actief uitdragen en delen van deze informatie kunnen beter onderbouwde beslissingen genomen worden bij de inrichting van de afdelingen. Ook zorgen we voor meer synergie in de samenwerking met de instituten, mede door te voorzien in de specifieke informatiebehoeften die zij hebben. Zo dragen we bij met inzicht en advies aan de juiste personele en financiële inrichting van de organisatie en de ontwikkeling van de medewerkers.’

Hieronder stellen Gertia en Mariska zich individueel voor.

V.l.n.r Gertia Knorr, hoofd HR en Mariska Costeris, hoofd FEZ

Mariska Costeris

Sinds 1 september ben ik gestart als faculteitscontroller/ hoofd Financiën. Ik heb de afgelopen jaren als interim controller gewerkt bij ziekenhuizen en binnen het onderwijs. Daarvoor ben ik lang controller in de ggz geweest.

Ik ben begin mei op interim basis toegevoegd aan de afdeling Financiën. Eigenlijk was ik nog helemaal niet van plan weer over te stappen naar een vaste werkplek. Maar ik vond de faculteit zo’n inspirerende werkomgeving en het team waarin ik kwam te werken, was zo verwelkomend dat tot mij door drong dat dit de baan was die ik op termijn hoopte te vinden.

Met de afdeling op volle sterkte is het mijn doel om op basis van een accurate, transparante administratie de dienstverlening van financiën uit te bouwen. Om zo nog beter aan de informatiebehoeften van de faculteit te voldoen en een optimale bijdrage aan de uitvoering van het facultaire strategisch plan te leveren.

Mijn streven is om de communicatielijnen met alle partijen die door FEZ bediend worden te versterken zodat we zichtbaar en aanspreekbaar zijn. Bij het streven de dienstverlening en managementinformatie te verbeteren is de samenwerking met HR van groot belang.

Ik woon in het centrum van Rotterdam, waar ik veel plezier beleef aan van de vele culturele evenementen en restaurants die de stad te bieden heeft. Hardlopen langs de Maas en krachttrainen doe ik om een beetje gezond te blijven.

Gertia Knorr

Begin juli ben ik gestart als Hoofd HR. Na 14 jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor HR binnen met name commerciële omgevingen, wil ik graag vanuit HR bijdragen aan een organisatie die een maatschappelijk belang heeft.

Deze functie in het onderwijs sloot daar perfect bij aan. Als lid van de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) ben ik betrokken geweest bij de scholenstichting waar de basisschool van onze dochter onder viel. Binnenkort start ik als GMR-lid van het Stedelijk Gymnasium in Leiden.

Dat HR een belangrijk onderdeel van het strategisch plan van de faculteit vormt, dat we een gezonde en lerende, betrokken organisatie willen zijn en dat de ontwikkeling van alle medewerkers hoog op de agenda staat, maakt dit voor mij een aantrekkelijke functie.

Ik ga daar samen met het recent uitgebreide team werken aan de realisatie van het strategisch plan en aan andere projecten zoals de verbetering van het R & O traject en het loopbaanbeleid. De ingezette samenwerking met Financiën wordt verder uitgebouwd.

Met Ruud en onze dochter Sofie woon ik in Oegstgeest. We wonen daar sinds bijna 5 jaar nadat we verhuisden uit een dorpje bij Venlo.

Zoals eerder aangegeven ben ik actief in de GMR en daarnaast ben ik ook actief binnen de Leidsche en Oegstgeester Hockey club (LOHC).

Ik fiets zelf graag en vind het heerlijk een paar keer in de week los te gaan tijdens een uur spinning.

Ik houd ervan in een omgeving te werken waar beweging is of moet komen. Verder houd ik ervan op een open positieve manier te werken. Ik zie zelf vaak mogelijkheden en denk primair in wat er kan.

Ik krijg dan ook energie van mensen om me heen die ook zo denken en doen. Ik kijk ernaar uit handen en voeten te geven aan het strategisch plan binnen de Rechten Faculteit.