Oud CADS promovendus Stacey MacDonald in wetenschapsprogramma Atlas over natuurbeleid op Bonaire

In het wetenschappelijke televisieprogramma Atlas vertelt sociaal psycholoog en oud promovendus Culturele Antropologie Stacey MacDonald over haar onderzoek op Bonaire. Ze laat zien hoe je verschillende partijen op één lijn kunt krijgen, en zo natuurbeschermingsprojecten kunt laten slagen.

Bekijk het fragment

Bekijk het fragment waarin Stacey laat vertelt over natuurbehoud op Bonaire.

Atlas

Natuurbescherming op Caribisch Nederland

Geborgenheid speelt een belangrijke rol bij de beslissing bij te dragen aan natuurbescherming. Stacey Mac Donald deed vier jaar onderzoek naar de invloed van sociale en politieke veranderingen en de (post) koloniale context van natuurbescherming op Caribisch Nederland. Op 17 mei verdedigt ze haar proefschrift ‘Life in Paradise’.

Lees meer over Stacey haar thesis.