Jan Aarts blijft wetenschappelijk directeur van het LION (maar zijn opvolger is al bekend)

Jan Aarts blijft nog een jaar wetenschappelijk directeur van natuurkundig instituut LION. Zijn aanstelling is verlengd tot 1 maart 2024. Zijn opvolger is al bekend. Sense Jan van der Molen neemt het volgend jaar van hem over en is vervolgens tot 1 maart 2028 de nieuwe WD van het LION.

Decaan Jasper Knoester licht de aanstelling van beide heren toe: ‘Sense Jan heeft zijn sporen verdiend op alle terreinen van de academische loopbaan. Hij heeft belangrijke bijdrages geleverd op het gebied van onderwijs, onderzoek, outreach en organisatie. Daarnaast is hij geweest van de werkgroep die het faculteitsbestuur heeft geadviseerd over het nieuwe facultaire besturingsmodel en weet als geen ander wat wordt verwacht van een instituutsbestuurder.

Het is daarbij bijzonder fijn dat Jan Aarts bereid is zijn directoraat met bijna een jaar te verlengen, zodat Sense Jan zichzelf en zijn groep goed kan voorbereiden op zijn nieuwe rol. De manier waarop Jan deze functie afgelopen jaren heeft ingevuld, heeft zeer veel waardering, niet alleen binnen het instituut, ook bij het faculteitsbestuur.’