Leiden is je niet vergeten: alsnog je handtekening zetten in het Zweetkamertje

Jonge alumni die zijn afgestudeerd tijdens corona, hebben vaak geen afstudeerceremonie gehad, noch hebben ze de kans gehad om hun handtekening te zetten in het Zweetkamertje. Het Alumnibureau biedt ze nu de mogelijkheid om dit alsnog te doen.

Veel van onze jonge alumni zijn afgestudeerd in coronatijd, in de periode van maart 2020 tot april 2022. Dit was geen leuke tijd om te studeren, laat staan om af te studeren. Sommige afstudeerceremonies vonden middenin een lockdown plaats en diploma’s werden met de post thuisgestuurd. De kans is groot dat ze de mooie Leidse traditie om je handtekening in het Zweetkamertje te zetten, gemist hebben.

Alumnicoördinator Sanderien de Jong bedacht samen met Maud Alberts van het Alumnibureau dat hier iets mee gedaan moest worden. En dus ontving iedereen die in coronatijd afgestudeerd was eind maart een speciale uitnodiging.

Sanderien: ‘De respons nadat we de uitnodiging hadden verstuurd was overweldigend: de eerste twee data waren binnen een dag volgeboekt! Ook kregen we veel enthousiaste mailtjes van alumni dat ze zo blij waren met ons initiatief. Heel erg fijn om te merken dat we echt in een behoefte voorzien!’

Zet alsnog je handtekening!

Op 26 mei en 2, 9 en 16 juni zijn alle zogenaamde ‘corona-afstudeerders’ van harte welkom in Leiden. Ze worden ontvangen in het Academiegebouw waar ze hun handtekening op de muur van het Zweetkamertje mogen zetten. Er is een fotograaf aanwezig om dit heuglijke moment vast te leggen. Ook krijgen ze een bon voor een gratis kop koffie of thee in het restaurant van de Hortus, een kortingsbon voor de University Shop en korting op een rondvaart bij de Leidse rederij. We hopen deze groep jonge alumni hiermee alsnog een mooie afsluiting te kunnen bieden.

Enkele reacties van alumni:

‘Ik wil jullie graag complimenteren met dit fantastische initiatief; het is misschien vooral uit sentiment, maar het was ontzettend jammer dat velen van ons deze prachtige traditie gemist hadden.’

‘Voor een internationale student als ik, is het heel bijzonder om alsnog de mogelijkheid te krijgen om het einde van mijn academische opleiding te markeren dankzij dit evenement!’

Beschikbare data

Ben je ook in coronatijd afgestudeerd maar heb je onze mail niet ontvangen? Op 9 en 16 juni is nog plek, dus meld je snel aan! Zie deze pagina voor meer informatie.

Mocht je je contactgegevens aan willen passen, dan kan dat via het formulier op deze pagina.