Uitslagen universitaire verkiezingen bekend

De uitslagen van de universitaire verkiezingen 2023 zijn bekend. Wie gaan ons vertegenwoordigen in de medezeggenschapsraden?

Er kon dit jaar worden gestemd voor de studentengeleding van de Universiteitsraad, de personeels- en studentengeleding van alle Faculteitsraden, de Studentenraad LUMC en de Dienstraden. Bekijk alle uitslagen van de universitaire verkiezingen 2023.

Voor de Universiteitsraad konden dit jaar alleen studenten hun stem uitbrengen. De studentengeleding telt 5 partijen op 8 zetels.

PBMS krijgt er 1 zetel bij ten opzichte van vorig jaar. LVS, ONS, LSP en DSP behouden hetzelfde aantal zetels als vorig jaar. CSL deed dit jaar niet mee aan de verkiezing.

In totaal stemden 4234 studenten, waarmee het opkomstpercentage op 12,5 procent komt. Dit is bijna 3 procent lager dan vorig jaar (15,2 procent).