3 redenen waarom je 'Interdisciplinary Collaborations - Food, Sustainability & Health’ niet mag missen

Op vrijdag 2 juni vindt het Liveable Planet-event ‘Interdisciplinary Collaborations - Food, Sustainability & Health’ plaats. Tijdens de bijeenkomst kunnen onderzoekers alles te weten komen over het opzetten van succesvolle interdisciplinaire samenwerkingen. Waarom mag je dit evenement niet missen? We geven je drie redenen.

1. Laat je adviseren over het opzetten van interdisciplinaire samenwerking door ervaren onderzoekers Jessica Kiefte-de Jong, hoogleraar en hoofd onderzoek aan het Leids Universitair Medisch Centrum, en Paul Behrens, assistent-hoogleraar aan het instituut Milieuwetenschappen en 2023 Frontiers Planet Prize winnaar.

2.  Maak kennis met de 2023-2024 interdisciplinaire startersbeurzen (KIEM-beurzen) voor beginnende onderzoekers en stel vragen aan projectleider Caroline de Ruijter.

3.  Maak van de gelegenheid gebruik om onder het genot van een (gratis) drankje andere duurzaamheidsonderzoekers uit het Liveable Planet netwerk te ontmoeten en uit te wisselen.

Het gesprek zal worden geleid door moderatoren Eefje Cuppen (hoogleraar bij FGGA, directeur Rathenau Instituut) en Annemiek de Looze (PhD Candidate bij FGGA, Young Liveable Planet), en zal ingaan op de ervaringen van onze sprekers met het opzetten van interdisciplinaire samenwerking, resulterend in verschillende interdisciplinaire outputs, te weten een hoofdstuk in een boek, een tijdschriftartikel, en gezamenlijke subsidieaanvragen. Het doel van deze bijeenkomst is om te leren van interdisciplinaire ervaringen van Leidse onderzoekers, en om nieuwe samenwerkingen te stimuleren. Aan het eind van het evenement is er gelegenheid om leden van het Liveable Planet-netwerk te ontmoeten onder het genot van een drankje.

Datum: vrijdag 2 juni, 15.30- 17.00
Locatie: Van Steenis-gebouw, kamer F1.04

Schrijf je in voor dit evenement
Kijk op de evenementpagina voor meer informatie