Evenement organiseren over AI? Vraag SAILS om hulp

AI heeft toepassingen in allerlei domeinen. Wil je graag een evenement organiseren over de mogelijkheden van AI in jouw onderzoeksveld? Het Leidse interdisciplinaire onderzoeksprogramma SAILS biedt je inhoudelijke experts, geld en andere ondersteuning.

Het interdisciplinaire onderzoeksprogramma SAILS ondersteunde binnen de Universiteit Leiden al diverse mini-symposia op gebied van AI. Ook de komende tijd staan er weer een paar op het programma, zie de voorbeelden hieronder. SAILS ondersteunt ook jou graag bij de organisatie van een evenement over de toepassing van AI. Meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact op met Mischa Hautvast.

26 mei - AI en Sterrenkunde

Computerwetenschappers zijn op zoek naar toepassingsgebieden voor hun onderzoek, sterrenkundigen zijn op zoek naar oplossingen voor data-intensieve vraagstukken. Tijdens dit interactieve symposium ontmoeten beide werelden elkaar.

Kijk hier voor meer informatie

31 mei - Debatserie AI en Taalwetenschap

De eerste sessie van deze debatserie gaat in op het thema  "Using machine translation for language learning in the classroom". Panelleden zijn Ana Niño (University of Manchester) en Rudy Loock (University of Lille), de discussie wordt gemodereerd door Dr. Lettie Dorst.

Kijk hier voor meer informatie

28 juni - AI en Geneeskunde

De Universiteit Leiden en het LUMC onderzoeken nieuwe AI-toepassingen op gebied van zorg, onder meer binnen het kader van het CAIRELab. Tijdens deze besloten bijeenkomst voor arts-onderzoekers worden diverse projecten toegelicht.

Over SAILS

Het Leiden University SAILS (Society Artificial Intelligence and Life Sciences)-initiatief is een universiteitsbreed netwerk van AI-onderzoekers, afkomstig uit alle zeven faculteiten: Rechtsgeleerdheid, Wis- en Natuurkunde, Archeologie, Sociale Wetenschappen, Geesteswetenschappen, Governance and Global Affairs en het Leids Universitair Medisch Centrum.

We bekijken AI vanuit menselijk perspectief. Ons onderzoek richt zich op rechtvaardig gebruik van AI in en voor de maatschappij. We willen onze kennis over AI, en de gunstige toepassingen van AI voor de maatschappij, vergroten. Zo kunnen we de samenleving helpen bij de uitdagingen van nu. We zijn ervan overtuigd dat dit doel alleen bereikt kan worden door wetenschappelijke talenten en inzichten uit alle disciplines bijeen te brengen, kennis te delen, anderen tijdens evenementen te inspireren en onze studenten op te leiden tot de AI-professionals van de toekomst. Want de Universiteit Leiden gelooft dat de mens de toekomst is van AI.