Interdisciplinaire call van 10.000 euro: bezoek ons evenement op 17 mei

De universiteit stelt in de komende maanden geld beschikbaar aan jonge Leidse onderzoekers die kleinschalige interdisciplinaire initiatieven willen opstarten. Deze zogeheten KIEM-gelden zijn bestemd voor maximaal 22 projecten van elk € 10.000. Tijdens een interdisciplinair evenement op woensdag 17 mei kun je bij de KIEM-stand de nieuwste informatie krijgen over de call.

Op dit moment zijn nog niet alle details over de KIEM-gelden bekend; het College van Bestuur legt de laatste hand aan alle randvoorwaarden en opzet. Duidelijk is in elk geval dat het gaat om een call voor kleinschalige interdisciplinaire initiatieven (zoals voorstellen voor kleine onderzoeksprojecten of ontmoetingen) die nog vóór deze zomer van start gaat. De KIEM-gelden zijn bedoeld voor:

- Voorstellen die leiden tot interdisciplinair onderzoek – of ontmoeting tussen minstens twee faculteiten;

- Mede voor Leidse onderzoekers die aan het begin van hun carrière staan en ten hoogste acht jaar geleden zijn gepromoveerd;

- Onderzoeksvoorstellen waarbij minstens twee onderzoekers, afkomstig van minstens twee faculteiten (ook het LUMC telt als faculteit), betrokken zijn;

Wil je meer weten over deze call? Of heb je misschien al een geweldig idee voor een interdisciplinair project maar weet je niet met wie je zou kunnen samenwerken? Op woensdag 17 mei vindt in Leiden een intern interdisciplinair evenement plaats waar ook een KIEM-stand aanwezig zal zijn om je verder te helpen. Bovendien kun je tijdens deze gelegenheid kennismaken met negen Leidse interdisciplinaire onderzoeksprogramma’s om contacten en verdere ideeën op te halen. Kijk hier voor meer informatie en mogelijkheid tot aanmelding.