Liveable Planet aanwezig op de LUGO Sustainability Day

Liveable Planet, het Leidse interdisciplinaire onderzoeksprogramma naar duurzaamheid, is volop aanwezig tijdens de LUGO Sustainability Day op dinsdag 9 mei. Hoogleraar Jan Willem Erisman verzorgt de keynote-lezing. Ook kun je bij een stand van Liveable Planet vragen stellen over duurzaamheidsonderzoek en interdisciplinaire samenwerking.

De LUGO Sustainability Day vindt plaats op 9 mei tussen 14u en 18u in het Academiegebouw in Leiden. Het evenement draait om de negen grenzen die de aarde aankan, voordat er dramatische gevolgen zijn voor het milieu, het klimaat en het leven op onze planeet.  Jan Willem Erisman, hoogleraar Environmental Sustainability en trekker van het interdisciplinaire programma Liveable Planet, zal tijdens zijn keynote-lezing ingaan op deze planetaire grenzen. Verder is het programma Liveable Planet aanwezig met een stand. Bezoekers kunnen hier vragen stellen over het onderzoek, academici kunnen ook mogelijkheden tot samenwerking met het programma verkennen.

Meer informatie en mogelijkheid tot aanmelden vind je hier.

Over interdisciplinair onderzoeksprogramma Liveable Planet

Klimaatverandering is een van de belangrijkste politieke thema’s van dit moment. In dit interdisciplinaire onderzoeksprogramma werken onderzoekers van de Universiteit Leiden aan een samenleving waarin energie en grondstoffen zo gebruikt worden dat het natuurlijk kapitaal bewaard blijft en de impact op de gezondheid wordt geminimaliseerd. Daarvoor willen de wetenschappers allereerst bekijken hoe natuurlijke en economische ecosystemen functioneren en wat voor impact zij hebben op gezondheid en natuurlijk kapitaal. Daarnaast onderzoeken ze hoe sociale drijfveren het menselijke ecosysteem beïnvloeden. Tot slot denken ze na over nieuwe typen overheidsbeleid en transitiemanagement, om te komen tot een duurzamere samenleving.

Bezoek de website van Liveable Planet.