FSW Grassroots en Grass shoots subsidies naar Pedagogische Wetenschappen

Deze zomer zijn 3 Grassroots en een Grass shoots subsidie naar maar liefst 7 collega's bij Pedagogische Wetenschappen gegaan! Met deze subsidies gaan de aanvragers de komende tijd aan de slag met onderwijsinnovatie.

3 Grassroots projecten

Carlijn Bergwerff krijgt een subsidie om studenten een duidelijke inkijk te geven in de praktijk van eHealth in het vak Digital Applications in Mental Healthcare.

Dietsje Jolles & Linda van Leijenhorst ontvangen een Grassroots om studenten meer structuur en meer input te geven om hun kennisclips te helpen verbeteren die zij maken voor het vak  Learning, Cognition, and the Brain.

Rianne Weber en Tirza Smits willen met hun toegekende Grassroots docenten meer inzicht geven in de mogelijkheden van de verschillende tools die beschikbaar zijn binnen Brightspace door een facultaire Brightspace-omgeving te creëren.

1 Grass shoots project

Daisy Smeets & Lenny van Rosmalen zullen hun nieuwe werkvorm met hun Grass shoots bestendigen en documenteren. Daarnaast zullen de docenten een opdracht ontwikkelen waarbij ChatGPT wordt ingezet. Zij zullen in een vroeg stadium hun bevindingen over ChatGPT en hun overwegingen bij het opzetten van de opdracht met collega’s delen.

Meer over de Grassroots en Grass shoots projecten 2023 - 2024 ››

Grassroots en -shoots subsidies voor onderwijsinnovatie

Grassroots projecten (maximaal €1.000,-) zijn bedoeld om veelbelovende experimenten uit te voeren of onderwijsinnovaties van bescheiden formaat door te voeren. Grass shoots projecten (maximaal €8.000,-) zijn er om onderwijsinnovaties die zichzelf aantoonbaar bewezen hebben door te voeren in het onderwijs. Deze subsidies maken deel uit van het ICT & Onderwijsprogramma en worden 2x per jaar aangeboden door de Faculteit der Sociale Wetenschappen.