Nieuwe bewoners vanaf voorjaar 2024 in Cluster Zuid

Tijdens de zomermaanden heeft de nieuwbouw van Cluster Zuid niet stil gelegen. Alle kozijnen zitten inmiddels op hun plek, binnenkort is het gebouw wind- en waterdicht en ook van binnen wordt al aan de afwerking gewerkt. De komende maanden worden de werkzaamheden afgerond en op 1 februari 2024 staat de oplevering van het gebouw gepland. De nieuwe ‘bewoners’ nemen vanaf het voorjaar volgend jaar hun intrek.

Verhuizing

Als eerste verhuizen het Faculteitsbureau en Leiden Global vanaf april 2024. Daarna volgen het KITLV, het Afrika-Studiecentrum, LIAS, NINO en IIAS. Als laatste volgen de Bibliotheek Midden-Oosten rond de zomerperiode. De eerste colleges in Cluster Zuid worden vanaf 1 september 2024 in de nieuwe onderwijszalen gegeven.

Het vlekkenplan dat aangeeft waar elk instituut komt te zitten, is bekend. De instituten kijken op dit moment waar welke afdeling en opleiding een plek krijgt. Ook kan al rustig nagedacht worden over de verhuizing: wat kan er mee naar de nieuwe werkkamer en wat kan achterblijven? De bureaus en bureaustoelen worden meeverhuisd en kasten worden gerefurbished. Meubilair wat niet meegaat naar Cluster Zuid krijgt waar mogelijk een tweede leven of wordt duurzaam afgevoerd.

Rondleiding Cluster Zuid

Om een indruk te krijgen van de nieuwe werkomgeving, krijgen alle medewerkers die straks in Cluster Zuid gaan werken de mogelijkheid om mee te lopen met een rondleiding. De rondleidingen vinden plaats op 25 oktober tussen 16.00 en 17.15 uur en zijn onder begeleiding van het personeel van de bouwcombinatie. Benieuwd hoe jouw werkplek er straks uit komt te zien? Meld je hier aan!

Bij medewerkers die meelopen met een rondleiding wordt aandacht gevraagd voor het volgende: de rondleidingen zijn op eigen risico en vinden plaats op een bouwplaats waar nog volop gewerkt wordt. Denk hieraan bij je kledingkeuze (denk aan: makkelijke schoenen, geen hoge hakken). Vanwege de veiligheid is het niet toegestaan om vrij over het bouwterrein te lopen.

Nieuwe naam Cluster Zuid

‘Cluster Zuid’ is de werknaam die tot nu toe is gebruikt voor het complex P.N. van Eyckhof-Van Wijkplaats. Bij een nieuw gebouw hoort een nieuwe naam! Bekijk hier op wie je kan stemmen en hoe. Het is nog tot 22 september mogelijk om te stemmen.