John Concannon, Director General of the Global Ireland Unit, bezoekt Universiteit Leiden

Interdisciplinair onderzoeksprogramma Global Transformations and Governance Challenges en de Ambassade van Ierland organiseren een bijzondere ontmoeting. Op dinsdag 30 januari zullen John Concannon (Director of the Global Ireland Unit), ambassadeur Brendan Rogers en dr. Alanna O’Malley met elkaar in gesprek gaan over de rol van Ierland in internationale diplomatie, in het bijzonder in de VN.

Recente internationale ontwikkelingen tonen aan dat de rol van kleine en middelgrote machten in het internationale systeem groeit. Het belang van publieksdiplomatie is misschien nog nooit zo groot geweest als nu.

Tijdens dit evenement onderzoeken we, aan de hand van een gesprek met de architecten van de Ierse toetreding tot de VN Veiligheidsraad in 2020, hoe belangrijk de rol is van publieksdiplomatie bij het vormen van internationale banden. Ook wordt besproken hoe de VN zou kunnen worden hervormd, zodat er effectiever kan worden gereageerd op de grootste uitdagingen van de mensheid.

De ontmoeting vindt plaats op dinsdag 30 januari van 15.00 tot 17.00 uur in Wijnhaven, Den Haag. Leidse onderzoekers en studenten zijn van harte uitgenodigd om dit bijzondere evenement bij te wonen! Meer informatie en mogelijkheid tot aanmelden vind je hier.