Herta Mohrgebouw officieel overgedragen aan Geesteswetenschappen

Op dinsdag 19 maart heeft Chris Suijker (directeur Vastgoed) de sleutel van het Herta Mohrgebouw overhandigd aan Saskia Goedhard (directeur bedrijfsvoering FGW), waarmee het beheer van dit gebouw is overgedragen aan de Faculteit Geesteswetenschappen.

Waar het vroegere P.J. Eyckhof – Van Wijkplaats 7.850 vierkante meter telde, omvat het nieuwe Herta Mohrgebouw 11.400 vierkante meter. Het gebouw - ontworpen door architectenbureau De Zwarte Hond - is duurzaam en licht, met veel glas en hergebruikt hout op de wanden waarmee het een warme en prettige uitstraling heeft.

Begin mei nemen het Faculteitsbureau van de Faculteit Geesteswetenschappen en het KITLV hun intrek in het nieuwe gebouw. Daarna volgt het Afrika-Studiecentrum. Vanaf begin juni verhuist het instituut LIAS. Als laatste verhuizen de Middle Eastern Library en IIAS na de zomer. Vanaf september 2024 zijn ook de collegezalen in gebruik.