Multidisciplinaire junior workshop over migration: drie redenen om te komen

De afdeling Economie van de Universiteit Leiden houdt op vrijdag 19 april een junior workshop over ‘The Economic, Social and Political Effects of Migration’. De bijeenkomst vindt plaats in het Gravensteen in Leiden. Waarom jonge onderzoekers moeten komen? We geven drie redenen.

In deze Engelstalige workshop zullen diverse aspecten van migratie worden besproken vanuit kwantitatief en multidisciplinair perspectief. Mis deze kans niet en sluit je aan bij een gesprek over prangende zaken zoals politiek en migratie, implicaties van migratie op gezondheid en welbevinden en integratiestrategieën van gastlanden. Waarom je moet komen? Drie redenen:

1) Noodzakelijke oplossingen voor een urgent onderwerp

In Nederland en veel andere landen vindt momenteel een intensief debat plaats over migratie. Het debat wordt vaak gevoed door politieke overtuigingen en desinformatie. Het is daarom van groot belang om kwantitatieve methodes bij elkaar te brengen om feiten op tafel te krijgen en het debat te verbeteren. Sluit je aan bij het gesprek en doe mee aan het debat over beleidsverbeteringen.

2) Ervaar de meerwaarde van samenwerking tussen disciplines

De workshop behandelt een grote verscheidenheid aan invalshoeken ten aanzien van het migratievraagstuk; oorzaken en gevolgen worden vanuit allerlei perspectieven belicht. In de workshop komen economen en politicologen samen die allemaal kwantitatief onderzoek uitvoeren. Dit evenement gaat uit van de overtuiging dat we complexe onderwerpen zoals migratie alleen goed kunnen begrijpen als we ieders expertise bundelen.

3) Breid je netwerk uit

Migratie krijgt steeds meer aandacht vanuit allerlei wetenschappelijke disciplines. Daarom ontmoet je tijdens dit evenement PhDs en postdocs die zich oriënteren op de volgende stap in hun loopbaan, en die veel interesse hebben in het uitbreiden van hun netwerk. Ben jij een wetenschapper die migratie onderzoekt, dan is dit evenement dé plek om je netwerk uit te breiden en duurzame connecties aan te gaan.

Schrijf je hier in!