'Op zoek naar rechtvaardigheid' tijdens de Toogdag van het onderzoeksprogramma Effective Protection of Fundamental Rights

Op vrijdag 22 maart hield het onderzoeksprogramma ‘Effective Protection of Fundamental Rights’ (effectieve bescherming van fundamentele rechten) hun jaarlijkse Toogdag in het Gravensteen. Het thema van de Toogdag was ‘Het concept van rechtvaardigheid in oorlogstijd: de situaties in Gaza, Zuid-Soedan and Bosnië en Herzegovina.

Coördinator van het onderzoeksprogramma Nadia Sonneveld hield een openingsspeech waarin ze een nieuw initiatief binnen de Faculteit der Rechtsgeleerdheid aankondigde: Scholars at Risk: een internationaal netwerk van instituties en individuen wiens missie het is om onderzoekers te beschermen en om academische vrijheid te promoten.

Tijdens de Toogdag werden er meerdere interessante onderwerpen besproken door verschillende onderzoekers. Ga voor het volledige verslag naar de Engelstalige versie van dit artikel.