Universitaire verkiezingen: op deze personeelspartijen kan je stemmen

De universitaire verkiezingen komen er aan. Reiskostenvergoeding, minder bureaucratie, meer waardering voor onderwijs: waar moet meer aandacht voor komen? Van 22 tot en met 25 april kun je stemmen wie jou vertegenwoordigt in de Universiteitsraad. Maak kennis met de drie personeelspartijen.

Zowel studenten als medewerkers van de universiteit zijn vertegenwoordigd in de medezeggenschapsorganen. De Universiteitsraad volgt het College van Bestuur kritisch, geeft advies en beslist mee over belangrijke onderwerpen. De Universiteitsraad behandelt onderwerpen die jou direct raken, zoals onderwijskwaliteit, nieuwe gebouwen of duurzaamheid.

Tahmina Fariaby

PhDoc

Lijsttrekker: Tahmina Fariaby

PhDoc komt op voor de belangen van promovendi en postdocs aan de Universiteit Leiden. Sinds 2012 zijn we constant vertegenwoordigd in de Universiteitsraad. We zijn een groep energieke academici die zich inzetten voor de toekomst van onze universiteit!

Een greep uit ons verkiezingsprogramma, dit is waar PhDoc voor zal strijden:

• Vergoeding van de reiskosten voor het openbaar vervoer van en naar het werk
  • Meer vrouwelijke hoogleraren aan onze universiteit!
  • Een centrale postdoc-coördinator. Op het moment is er geen enkele FTE specifiek toegewijd aan postdoc-beleid en ondersteuning

Waar PhDoc zich verder voor wil inzetten binnen de hoofdthema’s duurzaamheid, diversiteit en inclusie, vertegenwoordiging, welzijn, en persoonlijke groei kan je vinden in ons verkiezingsprogramma!

Meer over PhDoc
PhDoc op X

Sigrid Zuijderduin

Universitair Belang

Lijsttrekker: Sigrid Zuijderduin

Universitair Belang komt op voor de belangen van álle medewerkers. Of je nu promovendus, hoogleraar of receptionist bent, jouw belangen worden gegarandeerd vertegenwoordigd. Wij staan voor vertrouwen, open communicatie, transparante besluitvorming en minder bureaucratie. Ons doel? Minder starre regels en méér menselijke maat. We willen graag meer ruimte voor fundamenteel onderzoek en meer waardering voor onderwijs. Bovendien hechten we er sterk aan dat iedereen erbij mag horen. Immers, we zijn er voor alle medewerkers en willen een universiteit waar een verscheidenheid aan opinies en talent wordt verwelkomd. Stem daarom Universitair Belang: voor een universiteit waar vertrouwen de basis vormt.

Meer over Universitair Belang

Mark Dechesne

Leidse Academische Gemeenschap (LAG)

Lijsttrekker: Mark Dechesne

Onze universiteit staat voor ingrijpende keuzes in de komende jaren. LAG brengt de passie, expertise, en ervaring om ervoor te zorgen dat de belangen van iedereen binnen onze academische gemeenschap hierbij worden meegewogen. Een universiteit is immers meer dan een kennisfabriek: het is de som van haar gemeenschap. Het zal cruciaal blijven om zaken zoals werkdruk, sociale en fysieke veiligheid, rechtvaardige erkenning en beloning, en professionele ontwikkeling aan te pakken. Wij gaan door met onze inzet voor het welzijn van iedereen, inclusie, en een gezonde werk-privé balans. We willen een universiteit die een voortrekkersrol vervult in het streven naar een duurzame toekomst. We streven naar een academische gemeenschap die open dialoog, integriteit, samenwerking en kritisch denken bevordert.

Meer over de Leidse Academische Gemeenschap

Stemmen

Op de verkiezingswebsite zijn alle kandidaten voor de universitaire verkiezingen terug te vinden. Vanaf 22 april kan via deze website worden gestemd.

Zij vertellen je waarom medezeggenschap belangrijk is

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of