Universiteit Leiden

nl en

Studiesucces

Een van de belangrijkste onderdelen van het onderwijsbeleid van de Universiteit Leiden is meer studiesucces voor studenten. Om dat voor elkaar te krijgen, heeft de universiteit een aantal plannen. Voorbeelden hiervan zijn het Leids Studiesysteem, CROHO, Teachers' Academy en didactische innovatie.

Leids Studiesysteem

In het Leids Studiesysteem draait alles om goede begeleiding van studenten. De Universiteit Leiden helpt aankomende eerstejaars bijvoorbeeld om een opleiding te kiezen die bij hen past. Daarna krijgen de studenten ook veel begeleiding.

Lees meer over het Leids Studiesysteem >>

CROHO

De Collegiale Raad voor Onderzoek naar Hoger Onderwijs (CROHO) geeft advies over onderzoek naar het effect van het Leidse beleid voor onderwijsvernieuwing en studiesucces. Ook adviseert de CROHO over de ontwikkeling en uitvoering van de onderwijsvisie van de Universiteit Leiden.

Lees meer over CROHO >>

Teachers' Academy

Met de Teachers’ Academy zorgt de universiteit voor meer onderwijsvernieuwing. Maakt u als docent deel uit van de Teachers's Academy? Dan krijgt u subsidie voor projecten in onderwijsvernieuwing. Ook wordt jaarlijks een congres over innovatie in het onderwijs georganiseerd.

Lees meer over Teachers' Academy >> 

Didactische vernieuwing

Hoe blijf je je als universiteit steeds vernieuwen? Hoe gebruikt de Universiteit Leiden nieuwe technologische mogelijkheden? En hoe zorgt ze voor een internationale leeromgeving? Het programma onderwijsvernieuwing van de universiteit richt zich vooral op didactische vernieuwing.

Lees meer over didactische vernieuwing >>

 

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie