Universiteit Leiden

nl en

Zelfstudie

Door studenten aan te zetten tot zelfstudie zorgt u er als docent voor dat ze ook buiten de contactmomenten actief bezig zijn met de lesstof. De universiteit heeft verschillende online tools om zelfstudie te stimuleren.

Formatief digitaal toetsen

Moeten studenten veel oefenen om de stof te leren? Gebruik dan formatieve oefentoetsen met feedback. Die kunnen studenten zo vaak ze willen digitaal maken. Soms zijn deze oefentoetsen adaptief; elke volgende toets heeft vragen die zijn geselecteerd op basis van de prestaties van de student.

Heeft u vragen over formatief toetsen? Neem contact op met uw ICT- en Onderwijscoördinator >>

Weblectures en kennisclips

Een weblecture is een opname van een presentatie, een hoorcollege, een lezing of een workshop die online bekeken kan worden. Wilt u zelf een weblecture maken? Bekijk de richtlijnen voor weblectures >>

Interactieve video's

Er zijn verschillende opties om een interactieve video wilt maken.

  • Apps: u neemt uw eigen scherm op. Verrijk de presentatie daarna met afbeeldingen, video's en geschreven teksten. Later kunt u handmatig aantekeningen invoegen.
  • Tools om video's te bewerken: video inkorten, audiocommentaar geven, vragen toevoegen. U kunt zo uw video inzetten als luisteroefening of uitlegvideo.
  • Screencasttool (zoals Screen-o-matic): uw eigen scherm en alle handelingen die u uitvoert opnemen (screencast). Maak zo een screencast van uw PowerPoint-presentatie en voeg audio, video en commentaartekst toe voor een kennisclip.

Heeft u hulp nodig of vragen over het opnemen van interactieve video's? Neem contact op met uw ICT- en Onderwijscoördinator >>

Animaties

Animaties helpen studenten om de stof beter te begrijpen en alles gemakkelijker te onthouden. U gebruikt verschillende tools om zelf animaties te maken. Heeft u hulp nodig? Neem contact op met uw ICT- en Onderwijscoördinator >>

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie