Studium Generale

Studium Generale organiseert lezingen, debatten, symposia en filmvertoningen over uiteenlopende wetenschappelijke onderwerpen. Het programma van Studium Generale is bedoeld voor studenten, medewerkers en alle andere geïnteresseerden.

Studium Generale wil een grotere belangstelling voor de wetenschappen wekken, meer inzicht geven in de samenhang tussen verschillende wetenschappen en in de relatie tussen wetenschap en samenleving.

Bij de lezingen komt niet alleen talent van buitenaf aan het woord, maar juist ook Leidse docenten en onderzoekers. Zo vormen de activiteiten van Studium Generale het visitekaartje van onderwijs en onderzoek van deze universiteit.

Tenzij anders aangegeven, zijn de activiteiten van Studium Generale Universiteit Leiden gratis toegankelijk en hoeft u zich hier niet voor aan te melden.

Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor de digitale nieuwsbrief of volg Studium Generale op Twitter of Facebook.