Thuiswerken in tijden van corona
Het kabinet heeft nieuwe, strengere maatregelen ingevoerd om onze gezondheid te beschermen nu het aantal coronabesmettingen in het hele land toeneemt. Dat betekent dat de regel is: we werken vanuit huis, tenzij het echt niet anders kan.
Voor elke werksituatie en medewerker kunnen de omstandigheden anders zijn. Stem met je leidinggevende af als je werk hebt dat je niet thuis kunt doen. Overleg ook als je werk hebt dat door de omstandigheden stil komt te liggen. Faculteiten en expertisecentra maken waar nodig richtlijnen om een en ander in hun context in goede banen te leiden.
Snel aan de slag
In dit dossier geven we je een aantal tips over het thuiswerken.
- In vier stappen naar een goede thuiswerkplek
- Toegang tot online diensten: webmail, Office 365 en OneDrive
- Werken met Microsoft Teams
Je vindt hier ook informatie over:
Of bekijk de Vragen en antwoorden-pagina. Als jouw vraag daar niet tussenstaat, neem dan contact op met de helpdesk van het ISSC voor ICT vragen en met het PSSC voor vragen over personeelsaangelegenheden.
Veilig werken
Het is belangrijk om in tijden van crisis aandacht te besteden aan (digitale) veiligheid, zodat cybercriminelen geen misbruik kunnen maken van de situatie. Op de pagina over veilig werken lees je hoe thuis veilig werkt.