Universiteit Leiden

nl en
Medewerkerswebsite Politieke Wetenschap

Hulp en ondersteuning

De Universiteit Leiden wil dat jij je werk veilig en goed ondersteund kunt doen. Je vindt hier informatie over wie je kunt inschakelen bij problemen, vragen of noodsituaties, en de antwoorden op vragen als: Wat moet ik doen bij een arbeidsongeval? Waar kan ik terecht met ICT-vragen? En wie zijn de veiligheidscoördinatoren binnen mijn faculteit?

Melden incidenten en ongevallen

Of het nu gaat om een gevaarlijke situatie, diefstal, een datalek of ongewenst gedrag: het is belangrijk dat je weet waar je dit moet melden. Op deze pagina lees je precies wie je moet bellen in spoedeisende noodsituaties (zoals 112 of het interne alarmnummer) en waar je niet-spoedeisende incidenten, zoals materiële schade of onveilige situaties, online kunt registreren.

Arbo- en milieucoördinatoren

Heb je vragen over veilig werken, gevaarlijke stoffen of arbeidsomstandigheden op jouw locatie? De Arbo- en milieucoördinatoren (A&M) adviseren je hierover en fungeren vaak als preventiemedewerker. Hier vind je een overzicht van de coördinatoren per gebouw of faculteit, zodat je direct contact kunt opnemen met de juiste persoon voor advies.

BHV-coördinatoren

Bij calamiteiten, zoals brand of ongevallen, is een goede bedrijfshulpverlening (BHV) van levensbelang. De BHV-coördinatoren zorgen voor de organisatie hiervan binnen de faculteiten en diensten. Op deze pagina vind je een lijst van alle coördinatoren per locatie, inclusief links naar hun contactgegevens.

Helpdesks

Heb je een kapotte laptop, vragen over je salarisstrook of een facilitaire wens? Voor elk type vraag is er een gespecialiseerd loket. Je vindt hier een overzicht van alle helpdesks, van ICT (ISSC) en HR tot Financiën en Vastgoed, en leest hoe je via de Self Service portals vaak zelf al snel het antwoord of de oplossing kunt vinden.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.