Universiteit Leiden

nl en
Medewerkerswebsite Selecteer eenheid
Je ziet nu alleen algemene informatie. Selecteer je organisatie om ook informatie te zien over jouw faculteit.

Microsoft Teams Telefoon

Met Teams Telefoon kun je als medewerker intern, naar mobiele en naar vaste telefoonnummers bellen. Hiervoor moet je ingelogd zijn met je Microsoft 365-account van de universiteit.

Hoe werkt Teams Telefoon?

De universiteit vervangt stapsgewijs de vaste telefonie via een telefoontoestel op de werkplek naar Bellen via Teams (Teams Telefoon). Teams Telefoon is geïntegreerd in de Microsoft 365-omgeving van de universiteit: je kunt bellen vanaf je laptop, desktop, of op je (werk-)smartphone als je daar Teams op installeert. Je kunt ook inloggen in je webbrowser via https://teams.microsoft.com/.

Je kunt vanuit de Teams-applicatie bellen en gebeld worden op je universitaire telefoonnummer, met of zonder video. Daarnaast kun je collega’s op naam zoeken en opbellen, ook al ken je hun nummer niet. Je kunt eenvoudig zelf je eigen telefonische bereikbaarheid instellen.

Fysieke toestellen

De vaste telefoontoestellen (Cisco-toestellen) die via de telefooncentrale bellen, worden uitgefaseerd. Hiervoor komt de Teams Telefoon in de plaats. Voor de meeste medewerkers gaat dit via de laptop of smartphone, maar op enkele specifieke werkplekken, zoals balies, labs en technische ruimtes, zijn ook fysieke Teams toestellen aanwezig. Voor uitleg over het gebruik van deze ‘Poly telefoons’ kun je het kennisitem raadplegen. Heb je hier vragen over, neem dan contact op met je telefoniecoördinator of je informatiemanager.

Meer informatie

Raadpleeg het kennisitem met veelgestelde vragen voor een uitgebreide uitleg over hoe de Teams-omgeving eruit ziet en hoe het bellen werkt. Voor het uitbreiden van je telefoonopties kun je terecht bij je telefoniecoördinator of je informatiemanager.

Zie ook de andere kennisitems:

Kennisitems Teams Telefoon

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.