Maand van de vakbond: word nu lid met korting

12 september 2023

Lid zijn van een vakbond is belangrijk. De vakbonden sluiten immers, namens jou, de CAO Nederlandse Universiteiten af. Hoe meer mensen lid zijn, hoe sterker de vakbonden staan bij de onderhandelingen voor betere arbeidsvoorwaarden. Daarnaast kan een vakbond jou voorzien van advies of juridische ondersteuning in moeilijke situaties, bijvoorbeeld bij een conflict met je leidinggevende of werkgever.

In de laatste CAO NU hebben de werkgevers met de bonden afgesproken dat september voortaan de Maand van de vakbond is. Aan deze afspraak is een mooie korting gekoppeld. Word je in september lid? Dan betaalt jouw werkgever het eerste jaar de helft van jouw contributie (met een maximum van 100 euro).

Bekijk daarom eens de websites van de drie bonden actief aan de Universiteit Leiden – AOb, FNV en CNV – en sluit je deze maand nog aan!