Steven Truxal geeft presentatie op de 15e European Civil Aviation Conference

Professor Steven Truxal was uitgenodigd om het Forum van Generaal-Directeuren toe te spreken tijdens de 15e European Civil Aviation Conference (ECAC) die op 6 december 2022 plaats vond in Parijs.

ECAC is in 1955 opgericht als een intergouvernementele organisatie die er naar streeft om ‘het beleid en de praktijk van civiele luchtvaart tussen verschillende lidstaten te harmoniseren en, tegelijkertijd, begrip met betrekking tot beleidszaken te kweken tussen lidstaten  en andere delen van de wereld.’ In totaal waren 44 staten vertegenwoordigd, waaronder alle 27 EU-lidstaten, de Europese Commissie, vertegenwoordigers uit de luchtvaart.

Professor Truxal gaf een presentatie over het luchtvaartpolitieke landschap getiteld: ‘The New New Normal: Bleuprint for World Aviation’. Hij blikte daarin vooruit naar toekomstige samenwerkingen tussen ECAC en het International Institute of Air and Space van de Universiteit Leiden.