In de nieuwe Humanities Huiskamer staat het ‘thuisgevoel’ centraal

Een spelletje spelen, een stekje voor op je kamer uitzoeken of gewoon een kop koffie drinken: het kan allemaal in de nieuwe Humanities Huiskamer in het Matthias de Vrieshof. Vanaf woensdag 17 mei kunnen medewerkers en studenten hier terecht voor informele ontmoetingen en gezelligheid.

Met de Humanities Huiskamer wordt voorzien in de behoefte aan een ‘huiskamergevoel’ op de faculteit. In een eerder gehouden brainstormsessie over studentenwelzijn bleek dat zowel medewerkers als studenten graag een ruimte wilden waar ontspanning centraal stond, om zo een ‘thuisgevoel’ aan de universiteit te creëren. De oude Koffiekamer Noord is daarom omgetoverd tot een gezellige huiskamer, waar ruimte is voor informele ontmoetingen.

Geesteswetenschappelijke aankleding

Behalve van nieuwe meubels is de ruimte voorzien van een huiselijke aankleding. De kunst die hiervoor is uitgekozen, heeft een duidelijke geesteswetenschappelijk tintje: alle werken zijn gemaakt door studenten of medewerkers. Verder zijn in de huiskamer een lounge, spelletjeshoek en koffietafel te vinden. Extra gezelligheid komt van vaste initiatieven als een ‘gratis-spullen-kast’ en een stekjesbalie.

Meteen te gebruiken

De nieuwe huiskamer wordt in het nieuwe collegejaar officieel geopend, maar is tot die tijd al wel in gebruik. De woonkamer kan ook gereserveerd worden voor kleine evenementen en bijeenkomsten, zoals een spelletjesmiddag, een high tea of een workshop schilderen.