Science Dates Live: in gesprek over talentontwikkeling aan universiteiten op het UNLimited Festival

Onderwaardeert de universiteit onderwijs ten opzichte van onderzoek? Kun je in de wetenschap doorgroeien zonder academische prijzen? Welke wetenschapper inspireert jou? Heeft de universiteit genoeg aandacht voor zowel jouw wetenschappelijke prestaties als jouw persoonlijk welzijn?

Science Dates’ is een initiatief dat jonge wetenschappers samenbrengt voor een gesprek over vraagstukken die relevant zijn voor beginnende wetenschappers. Vrijdag 29 september gaat Science Dates ‘live’ op het UNLimited festival van Universiteiten van Nederland.

In een interactieve sessie delen Bert Fraussen (Universiteit Leiden) en Shelena Keulemans (Radboud Universiteit) inzichten over talentontwikkeling aan universiteiten uit vijf Science Dates tussen wetenschappers. Deelnemers ervaren vervolgens de energie en dynamiek van de Science Dates door via concrete stellingen met elkaar in gesprek te gaan over dit belangrijk thema.

‘Science Dates’-videoreeks

In de videoreeks ‘Science Dates’ werden tien talentvolle, jonge wetenschappers samengebracht voor een prikkelend en eerlijk gesprek over de hierboven genoemde vraagstukken en hun leven als beginnende wetenschapper. Op het UNLimited Festival worden hun inzichten over talentontwikkeling voor een breder publiek gepresenteerd, en wordt er gezocht naar manieren waarop universiteiten hun enorm potentieel aan talent en kennis (nog) beter kunnen realiseren.

Science Dates is een initiatief van Shelena Keulemans (Radboud Universiteit), Henrico van Roekel (Universiteit Utrecht), Bart Haagsma (Wageningen University & Research), Glenn Houtgraaf (Radboud Universiteit) en Bert Fraussen (Universiteit Leiden), ondersteund door de Vereniging van Bestuurskunde (VB) en het Netherlands Institute of Governance (NIG). Het eerste seizoen van Science Dates kan je hier bekijken.