Eén jaar Student Living Room

De tijd lijkt echt te vliegen, maar het is alweer één jaar geleden sinds de opening van de Student Living Room! Dit initiatief van het Student Support team heeft in korte tijd een centrale rol ingenomen als dé plek waar studenten samenkomen om te ontmoeten, ontspannen en genieten van een welverdiende pauze van hun studie.

Evenementen

Het afgelopen jaar was gevuld met boeiende evenementen die de diversiteit en inclusie op de faculteit verder bevorderden. Het Marie-José Event inspireerde studenten om na te denken over hun toekomst als advocaat-stagiaire, terwijl het Bridges Network Event een unieke kijk bood op diversiteit binnen de advocatuur door ervaringen te delen van topadvocaten met een bi-culturele achtergrond. Daarnaast werd er wekelijks een Board Game Night georganiseerd en konden internationale studenten aan op spelenderwijze hun kennis van de Nederlandse taal verbteren tijdens het Taalcafé.

Verdere initiatieven

Naast de evenementen heeft het Student Support team zich actief ingezet voor meer diversiteit en inclusie op de faculteit. Zo mogen we erg trots zijn dat de faculteit als eerste binnen de Universiteit Leiden gratis menstruatieproducten aanbiedt in onze toiletten. En via de Acts of Kindness-pilaar kunnen studenten gemakkelijk hulp vragen én aanbieden. Deze initiatieven markeren een belangrijke stap naar gelijke toegang en welzijn voor alle studenten.

Student Support

Op werkdagen tussen 12:00 en 14:00 uur stonden Peer Support studenten klaar in de Student Living Room om vragen te beantwoorden of gewoon een praatje te maken. Maar ook buiten deze uren waren de peer support studenten actief op de faculteit; zoals tijdens de meeloopdagen, waar ze toekomstige studenten informeerden over de verschillende ondersteuningsmogelijkheden die de faculteit biedt.

Toekomstige evenementen

Het volgende jaar belooft weer een mooi jaar te worden met veel evenementen op het gebied van studentenwelzijn, diversiteit en inclusie!

Voor wie nog niet genoeg heeft van dit jaar: op donderdag 13 juni staat het KUB-toernooi op de agenda in samenwerking met IncLUsion. Loop voor meer informatie langs de Student Living Room.