Eerste modules van het Leiden Governance Programme van start

Het Instituut Bestuurskunde lanceert het Leiden Governance Programme: een exclusief onderwijsprogramma voor ervaren professionals met oog voor het publiek belang. Het programma gaat in april van start met twee unieke en los van elkaar te volgen modules die zich richten op succesvol samenwerken en strategisch belangen behartigen. De modules vinden plaats in april, mei en juni.

Met en voor ervaren professionals

‘Inspireren. Reflecteren. Verbinden. Ervaren professionals uitdagen om zich te verdiepen en grens- en sectoroverschrijdend samen te werken. Altijd vanuit een stevige wetenschappelijke basis. Dat is waar het Leiden Governance Programme voor bedoeld is.’ Zo omschrijft Caelesta Braun, chair van het Leiden Governance Programme, de centrale doelstellingen van dit nieuwe en exclusieve programma. Het programma combineert een hoogstaand academisch niveau met een sterke praktische toepassingsgerichtheid. Hierbij is het samenbrengen van ervaren en ambitieuze professionals werkzaam binnen publieke, semi - publieke en private organisaties een belangrijke doelstelling en meerwaarde. Volgens Bert Fraussen, director van het Leiden Governance Programme, is dit ‘vanuit de overtuiging dat het samenbrengen van ervaren professionals uit diverse sectoren, naast inhoudelijke en persoonlijke verrijking ook meer inzicht in elkaars leefwereld faciliteert.’ Op deze manier beogen Braun en Fraussen namens het Instituut Bestuurskunde met dit programma nieuwe en waardevolle verbindingen tussen mensen en organisaties concreet vorm te geven, die zo noodzakelijk zijn voor het oplossen van de grote hedendaagse maatschappelijke uitdagingen.

In het voorjaar worden twee modules gelanceerd, ‘Succesvol samenwerken’ en ‘Strategisch Belangen Behartigen’. Voor de module Succesvol samenwerken’ is de inschrijving inmiddels gesloten. Voor de module ‘Strategisch Belangen Behartigen’ zijn nog plaatsen beschikbaar. Lees onderstaande informatie, bekijk de brochure en schrijf je in. De prijs voor deze module is € 1495.

Bestaande relaties krijgen 30 % korting, daarnaast is er ook een duo-korting: als je de opleiding samen met een collega volgt, krijg je 40 % korting op de gezamenlijke prijs.

Module Strategisch Belangen behartigen: duurzame maatschappelijk en politieke impact

Belangenbehartiging is een voortdurende evenwichtsoefening tussen het realiseren van intern draagvlak bij de eigen achterban en het opbouwen van politieke slaagkracht binnen publieke besluitvormingsprocessen. Hoe zorg je voor verbinding tussen deze twee cruciale taken met het oog op politieke invloed en maatschappelijke impact?

De module combineert state-of-the art inzichten en praktische oplossingen door de betrokkenheid van experts verbonden aan het Instituut Bestuurskunde van de Universiteit Leiden, zoals dr. Bert Fraussen en Dr. Valerie Pattyn en prikkelende gastsprekers, zoals Alberto Alemanno (HEC Paris & The Good Lobby), Lilianne Ploumen (SheDecides en voormalig minister), Peter van Keulen (Public Matters) en Jacqueline Cramer (Utrecht Sustainability Institute en voormalig minister).

01/02 juni - On Campus leerdagen (9.00-17.00)
Klik hier om je aan te melden voor de module Strategisch Belangen Behartigen

Module Succesvol Samenwerken voorbij de usual suspects

Inschrijving gesloten

Hoe kan je voorbij de usual suspects kijken en samenwerken met nieuwe partners? Wat is noodzakelijk om in een wisselend en polariserend landschap samenwerkingsverbanden succesvol vorm te geven en aan te sturen? Dit zijn de centrale vragen in de module Succesvol Samenwerken.

De module combineert state-of-the art inzichten en praktische oplossingen door de betrokkenheid van experts verbonden aan het Instituut Bestuurskunde van de Universiteit Leiden, zoals prof. dr. Caelesta Braun, dr. Ben Kuipers en Erin Sullivan en prikkelende gastsprekers, zoals Willeke Slingerland (Saxion University), Caspar van den Berg (Universiteit Groningen/Leiden en senator) en Herman Tjeenk Willink (Minister van Staat).

kick-off middag op de campus (14.00 - 17.00 uur)

13 april online masterclass (16.00 - 18.00 uur)
20-21 april on campus leerdagen (9.00 - 17.00 uur)