SOZ uitje • juni 2023

Op dinsdag 20 juni vond weer het jaarlijkse SOZ-uitje plaats, dat ditmaal werd georganiseerd door de collega’s van de afdeling International Relations. Voor deze editie was bewust gekozen voor een middagactiviteit in de vorm van een spel waarbij alle deelnemers betrokken waren.

Vossenjacht

De middag begon met een vossenjacht waarbij de ruim 100 deelnemers in kleinere groepen werden ingedeeld. Om 14:30 uur moesten zij zich verzamelen in Plexus waar ze de nodige instructies en spelregels meekregen. Het doel was om vóór het einde van de speeltijd de zeven Vossen (de SOZ MT-leden) te vinden die zich hadden verkleed en verstopt in de historische binnenstad van Leiden. De eerste vos moest zelf worden gevonden, maar bij elke gevonden vos kregen de deelnemers een hint, een rebus en letters om uiteindelijk de eindlocatie te kunnen vinden.

Terwijl de deelnemers in Plexus de instructies ontvingen, snelden de Vossen zich naar hun locaties. Zo had Gerrit zich verkleed als de plantsoenmedewerker van het Van der Werfpark en dronk ‘toerist’ Saskia een kopje koffie bij de Burcht terwijl ze op haar plattegrond op zoek was naar een volgende bestemming. Jeroen was als stamgast bij café Burger Zaken zijn krantjes aan het lezen en er werden serieuze vragen gesteld aan ‘de verdwaalde non’ Michelle bij de Hooglandse Kerk. De drie andere MT-leden mochten even proeven aan een ‘carrièreswitch’: Annette als portier bij het Academiegebouw, Willemijn als bakker bij Us Bertus en Hungwah als ober bij Scarlatti.

Vos Gerrit werd als eerste (en uiteindelijk ook het vaakst) gevonden, terwijl Vos Hungwah pas na een uur het eerste groepje gedag kon zeggen. Er was ook nog een achtste ‘bonus-vos’; Anne-Marie had oplossingen van delen van de rebus bij zich. Iedere groep die haar had gevonden, kreeg een extra punt.

Ondanks de weersvoorspellingen hebben we het droog weten te houden tijdens de vossenjacht.

Borrelen bij de Faculty Club

Rond kwart voor vijf werd iedereen teruggeroepen naar de Faculty Club, waar ze onder het genot van een drankje en hapje konden wachten op de uitslag van de vossenjacht. De winnende groep had maar liefst 28 (van de 32) punten weten te behalen en verdienden daarmee een speciale chocolade vos!

Diner en feest bij Scheltema

De avond werd voortgezet bij Scheltema met een diner met verschillende kookeilanden. De avond werd feestelijk afgesloten met muziek en nog meer gezelligheid! Zowel de deelnemers als de organisatie kijken tevreden en met plezier terug naar deze dag!