Jorrit Rijpma en Amalia Campos Delgado vertegenwoordigers Latijns-Amerika & Cariben

Met de benoeming van Rijpma en Campos Delgado is de Faculteit der Rechtsgeleerdheid in alle universitaire regiogroepen vertegenwoordigd.

In het kader van de internationaliseringsstrategie heeft de Universiteit Leiden in 2015 het zogenoemde regiobeleid vastgesteld. Er zijn toen drie regiogroepen gerealiseerd voor de regio's China, Indonesië en Latijns-Amerika en de Cariben (LAC). Elke regiogroep, die vier à vijf keer per jaar vergadert, heeft als taak om de activiteiten gericht op de regio binnen de universiteit te bundelen en te zorgen dat er beter gebruik gemaakt wordt van de Leidse expertise en netwerken in de regio.

Onze faculteit was reeds vertegenwoordigd in de China-groep en Indonesië-groep en is met deze benoeming ook in de regiogroep Latijns-Amerika en de Cariben vertegenwoordigd.