eLaw bij de European Workshop on Algorithmic Fairness ’23

Carlotta Rigotti, postdoc onderzoeker bij eLaw – Centrum voor Recht en Digitale Technologie en Alexandre Puttick (Bern University of Applied Science) presenteerden enkele onderzoeksresultaten van het Horizon Europe BIAS project tijdens de European Workshop on Algorithmic Fairness ’23.

Op 7 juni 2023 presenteerden Carlotta Rigotti en Alexandre Puttick enkele onderzoeksresultaten van het BIAS-project tijdens de European Workshop on Algorithmic Fairness ’23.

Eduard Fosch-Villaronga, universitair hoofddocent bij eLaw – Centrum voor Recht en Digitale Technologie, en Masha Kurpicz-Briki hadden ook bijgedragen aan de presentatie. In hun presentatie gaven Carlotta en Alex een korte uitleg over het BIAS-project. Terwijl Carlotta zich vooral richtte op het empirisch onderzoek naar eerlijkheidspercepties en -formuleringen, besprak Alex de belangrijkste onderdelen van de betrouwbare AI-gedreven technologie die de Hogeschool Bern naar verwachting zal ontwikkelen.

Als je nauwer betrokken wilt zijn bij het BIAS-project, sluit je dan aan bij onze nationale pool van belanghebbenden door op deze link te klikken.

Dit project is gefinancierd door het Horizon Europe programma van de Europese Unie in het kader van de open oproep HORIZON-CL4-2021-HUMAN-01-24- Tackling gender, race and other biases in AI (RIA) (subsidieovereenkomst nr. 101070468).