Stemmen voor de Universiteitsraad, omdat het kan

Medezeggenschap een ver van je bed show? Integendeel, jouw stem heeft direct invloed op je werkomgeving bij Psychologie. Je weet wel, waar je elke werkdag het beste van jezelf geeft. Drie van onze collega's mengen zich in de strijd om een plek in de Unversiteitsraad. Pak die kans op medezeggenschap en geef je stem aan een van de drie personeelspartijen.

Van 22 tot en met 25 april online stemmen

Jouw stem telt mee voor de Universiteitsraad.

Universitaire verkiezingen

De Universiteitsraad volgt het College van Bestuur (CvB) kritisch, geeft advies en beslist mee over onderwerpen die jou direct raken. Veronique de Gucht maakt zich druk in de Leidse Academische Gemeenschap (LAG) om de werkdruk, in dezelfde partij is Anne Urai lijstduwer door haar zorg om duurzaamheid, Sigrid Zuijderduin ziet transparante besluitvoming in het Universitair Belang van iedereen. PhDoc komt op voor de belangen van promovendi en postdocs.

Leidse Academische Gemeenschap (LAG)

Als onderzoeker en docent merkt Véronique De Gucht dagelijks de invloed van de bestuurlijke universitaire structuur op haar werk. Door toenemende administratieve lasten en regelgeving besteedt ze soms meer tijd aan bureaucratische taken dan aan haar eigenlijke werk. Om hier verandering in te brengen, stelt ze zich na twee jaar Universiteitsraad opnieuw kandidaat als nummer 2 op de lijst van de Leidse Academische Gemeenschap (LAG).

Véronique: Mijn focus ligt op de toenemende werkdruk door verdere flexibilisering van het onderwijs en groeiende bureaucratisering aan onze universiteit. Door de centralisatie van ondersteunende diensten is de afstand tot deze diensten groter, persoonlijke ondersteuning ontbreekt en verantwoordelijkheden zijn vaak onduidelijk. Dat leidt tot een grotere werkbelasting.'

Leidse Academische Gemeenschap (LAG)

Als neurowetenschapper onderzoekt Anne Urai hoe mensen (en andere dieren) beslissingen nemen op basis van complexe informatie. Binnen onze universiteit maakt ze zich dan ook hard voor beslissingen die verder kijken dan de korte termijn, met een speciale focus op duurzaamheid.

Anne: 'Als lijstduwer van de Leidse Academische Gemeenschap (LAG) hoop ik meer mensen aan te moedigen om te gaan stemmen en na te denken wat de universitaire medezeggenschap voor jou betekent.'

Universitair Belang

Sigrid Zuijderduin is in haar werk voor de examencommissie Psychologie gewend om belangen tegen elkaar af te wegen. Dat wil ze breder trekken en zich inzetten voor de belangen van medewerkers in de hele universiteit. Daarom reageerde ze op een mailtje om je kandidaat te stellen voor de universitaire verkiezingen. Met haar bestuurlijke interesse als relatief jonge medewerker en OBP-er is ze de ideale lijsttrekker van de personeelspartij Universitair Belang.

Sigrid: ‘Het fijne aan deze partij is dat we niet alleen de belangen van bijvoorbeeld promovendi, hoogleraren of ander wetenschappelijk personeel vertegenwoordigen, maar ook de belangen van het ondersteunend en beheerspersoneel. We zijn er dus voor iedereen. Ik wil me graag inzetten voor een rechtvaardige universiteit, waar we oog hebben voor ieders belangen en waar sprake is van transparante besluitvorming en open communicatie.’ Lees meer over de lijsttrekker Universitair Belang Sigrid Zuijderduin en de universitaire verkiezingen: op deze personeelspartijen kan je stemmen