Universiteit Leiden

nl en
Medewerkerswebsite Luris

Veelgestelde vragen

Antwoorden op de meest voorkomende vragen over Maileon

Hoe zit het met de gebruikersrollen in Maileon?

In Maileon maken we onderscheid tussen drie soorten gebruikers, die verschillende rechten hebben:

  1. Redacteur
  2. Databeheerder
  3. Key user

Bij elke rol horen andere rechten. Meer daarover lees je op de pagina Gebruikersrollen.

Hoe importeer ik een adreslijst in Maileon?

Dit kun je niet zelf doen, neem contact op met de databeheerder van je faculteit of organiatieonderdeel.

Waarom kan ik de adreslijsten in Maileon niet bekijken?

Als redacteur kun je wel adreslijsten selecteren, maar je kunt niet de adressen zien die daarin staan. Alleen een databeheerder heeft die mogelijkheid. Deze beperkte toegang tot adreslijsten hebben we ingesteld vanwege de privacywetgeving.

Hoe maak ik een tweetalige verzending?

Zie hiervoor de pagina Tweetalige verzendingen

Welke adreslijsten vind ik in de omgeving voor interne mailings en nieuwsbrieven?

Via een ULCN-koppeling laden we de adresgegevens van medewerkers en studenten in. Welke gegevens dat precies zijn verschilt per groep:

Medewerkers

  • E-mailadres
  • Roepnaam
  • Organisatiecodes
  • Gebouwnaam

Studenten

  • E-mailadres
  • Roepnaam
  • Regulier of niet-regulier
  • Faculteit
  • Niveau (bachelor of master)
  • Opleidingscode
  • Campus (Leiden of Den Haag)
Ik wil een persoonlijke aanhef gebruiken, kan dat?

Ja, dat kan, zie de instructies op de pagina Personalisatie.

Hoe lang blijft een medewerkers in een ULCN-lijst staan na uitdiensttreding?

Neem voor een antwoord op deze en andere vragen over gekoppelde ULCN-lijsten contact op via het Maileon contactformulier in de helpdeskportal.

Hoe lang mag een geïmporteerde adreslijst in Maileon staan?

Zolang hij nog actueel is en gebruikt wordt kan een geïmporteerde lijst in Maileon blijven staan. Daarna moet de databeheerder de lijst verwijderen. Heb je hier toch nog vragen over, stel ze dan via het Maileon contactformulier in de helpdeskportal.

Er staat een verkeerde link in een verzending die al de deur uit is. Kan ik die nog aanpassen?

Ja, dat kan, mits op de link in kwestie linktracking staat ingeschakeld. Dit gebeurt standaard bij elke link die je aanmaakt.

  • Ga naar de tab Verzendingen.
  • Klik aan de linkerkant op Geschiedenis.
  • Klik op de naam van de verzonden mailing in kwestie.
  • Klik rechtsboven op het blauwe gereedschapsicoontje. Je krijgt nu de verzending te zien.
  • Druk nogmaals op het gereedschapsicoon rechtsboven (nu is het grijs). Er verschijnt een opsomming van alle aanpasbare linkadressen.
  • Verander het adres dat je wilt veranderen.
  • Scroll helemaal naar onderen en druk op de knop Links aanpassen.
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.