Studieboek Verbintenissenrecht

Onlangs verscheen de 9e druk van het studieboek ‘Verbintenissen uit de wet en Schadevergoeding’ onder eindredactie van prof. Mr. T. Hartlief. Het studieboek wordt aan veel rechtenfaculteiten voorgeschreven in het onderwijs.

Aan deze 9e druk van ‘Verbintenissen uit de wet en Schadevergoeding’ werkte ook Willem van Boom mee. Hij nam namelijk het stokje over van Reinout Vriesendorp die vanaf de eerste druk betrokken was geweest bij het studieboek. De hoofdstukken over vermogensrechtelijke kernleerstukken zaakwaarneming, onverschuldigde betaling en ongerechtvaardigde verrijking zijn nu aan de zorgen van Van Boom toevertrouwd. Met name die twee laatste leerstukken zijn volop in beweging en hebben inmiddels vertakkingen binnen en buiten het vermogensrecht. Grondige bestudering ervan draagt bij aan beter begrip van de coherentie van ons privaatrecht.