Diplomering MIRD Class of 2022: studenten in de schijnwerpers

Op maandag 4 juli werd de diplomauitreiking van het tweejarige Advanced MSc International Relations and Diplomacy (MIRD) programma gevierd in het iconische Academiegebouw in Leiden. Programmadirecteur professor Madeleine Hosli verwelkomde de studenten en gasten.

Deze afstudeerceremonie was het grootste cohort tot nu toe, met studenten die het programma met succes hebben afgerond ondanks de uitdagingen die de Covid-19 pandemie met zich mee heeft bracht. Het was een feestelijke dag waar studenten, personeel, vrijwilligers en gasten de diplomering konden vieren zonder beperkingen van de pandemie. Opmerkelijk was de tweede toespraak van de ceremonie, uitgesproken door de voorzitter van de examencommissie, professor Jan Melissen. Hij zei dat het de eerste keer was dat hij enkele van de studenten van zijn cursus 'Diplomatie: Inleiding tot theorie en praktijk' in het echt zag. Het enthousiasme om elkaar persoonlijk te ontmoeten en de prestaties van de studenten te vieren, was van het begin tot het einde van de dag voelbaar.  Lees het volledige artikel op de Engelse pagina.