Gebruikers Campus Den Haag denken mee over invulling Spuigebouw

Gebruikers van de Campus Den Haag kunnen na de zomervakantie meepraten over de invulling van het nieuwe Spuigebouw. Docenten, studenten en medewerkers kunnen daarvoor input aanleveren. Voor de gebruikersgroepen worden nog studenten van de Campus Den Haag gezocht om mee te denken.

De bijeenkomsten zijn bedoeld om studenten en medewerkers input te laten geven over de invulling van het nieuwe gebouw. Wat maakt een collegezaal prettig om onderwijs in te geven? Waar moet een prettige studieplek voor een student aan voldoen? Wat heb je nodig om goed hybride te kunnen werken? Over dat soort vragen kunnen de toekomstige gebruikers meedenken.

De gebruikersgroep-bijeenkomsten worden georganiseerd door Martijn Fritsen (Universitair Facilitair Bedrijf). In het najaar van 2022 kunnen gebruikersgroepen meedenken over de gebruiksfuncties van het gebouw. In 2023 gaan de groepen nog een keer om tafel om mee te denken over de nadere invulling van het gebouw zoals de sfeer, afwerking en inrichting. De eerste bijeenkomsten die gericht zijn op zelfstudie en onderwijs beginnen in september. Beide gebruikersgroepen komen in september en oktober een keer bijeen en later in het jaar krijgt het nog een vervolg. Daarnaast worden er nog bijeenkomsten georganiseerd voor de gebruikersgroepen voor onder andere kantoren, facilitaire zaken, studieverenigingen en ict.

Studenten gezocht

Geesteswetenschappen, Sociale Wetenschappen en Governance and Global Affairs zijn de faculteiten met de meeste studenten in Den Haag. Bij deze faculteiten is een uitvraag gedaan of ze grote veranderingen verwachten in hun onderwijs om grove kaders neer te zetten voor het gebouw. Voor de gebruikersgroepen zijn afgevaardigden vanuit alle huidige gebruikers van de gebouwen van Campus Den Haag gevraagd.

Voor de gebruikersgroep zelfstudie wordt nog gezocht naar studenten die veel aanwezig zijn op de Campus Den Haag en willen meedenken hierover. Studenten kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar Martijn Fritsen. Medewerkers die input voor de gebruikersgroepen willen aanleveren of vragen hebben, kunnen ook naar hem mailen. Van de bijeenkomsten wordt een beknopt verslag gemaakt.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Tijdlijn ontwikkeling Spuigebouw

• 28 maart 2022 – De universiteit heeft een intentieovereenkomst gesloten met de verhuurder.
  • 12 juli 2022 – Het officiële huurcontract is getekend.
  • 2022 – 2023 – De architect gaat aan de slag met het ontwerpproces. Hierbij wordt rekening gehouden met de wensen van de gebruikers van de Campus Den Haag.
  • 2024 – De aannemer start met de verbouwing.
  • september 2025 – Openstelling van het gebouw.