Leiden Lawcast seizoen 2: Dit zijn de hosts

De Leiden Lawcast: de juridische podcast door en voor studenten. Iedere aflevering bespreken de hosts een actueel onderwerp met een interessante gast die het onderwerp belicht vanuit hun wetenschappelijke of juridische expertise. Na een mooi startseizoen in 2022 hebben Irem Çakir en Hamza Duprée het stokje doorgegeven aan twee nieuwe hosts. Wie zijn zij en wat kun je verwachten van het komende seizoen van deze podcast over rechten?

Ishana Bhadai

Ishana Bhadai, student Rechtsgeleerdheid en Fiscaal recht.

Waarom ben je host geworden van de Leiden Lawcast?

Ik ben host geworden omdat ik denk dat het belangrijk is om te begrijpen hoe nieuwe ontwikkelingen op wetenschappelijk gebied ons rechtssysteem kunnen beïnvloeden - en vice versa. Ik wil graag anderen inspireren om zich te verdiepen in verschillende onderwerpen. De Leiden Lawcast biedt een nieuwe kans om in contact te komen en in gesprek te gaan met personen die worden gezien als expert in hun vakgebied en dit te delen met een groter publiek.

Wat trok jou aan het vorige seizoen?

Het eerste seizoen van de Leiden Lawcast kwam op een perfect moment. Wegens de lockdowns was het ideaal om even naar een podcast te luisteren, om zo op een laagdrempelige manier iets te leren over onderwerpen waar je niet snel wat over opzoekt.

Waar kijk jij het meeste naar uit?

Ik kijk het meeste uit naar de gesprekken met de gasten; ik ben ervan overtuigd dat hun inzichten de luisteraars zullen inspireren.

Juli Wentholt

Juli Wentholt, masterstudent Encyclopedie en Filosofie van het recht.

Waarom ben je host geworden van de Leiden Lawcast?

Ik werkte hiervoor bij het social media team van de faculteit samen met voormalig podcasthost Irem. Zij raadde mij aan het stokje over te nemen en dit leek mij erg leuk om te doen. Ik ga graag nieuwe uitdagingen aan en de Leiden Lawcast is een unieke uitdaging met veel afwisseling!

Wat kunnen we verwachten van seizoen 2?

Dit seizoen willen we niet alleen wetenschappers uitnodigen, maar ook professionals uit het bedrijfsleven en studenten zelf. We willen bijvoorbeeld ook een aantal afleveringen maken over mentale gezondheid. Als studenten hebben we vaak veel ballen die we hoog moeten houden, wat niet voor iedereen even makkelijk is. Bijna 75% van de Nederlandse studenten geeft aan symptomen van stress of burn-outklachten te hebben. Wij gaan uitzoeken hoe dit komt en wat we er als studenten aan kunnen doen.

Waar kijk je het meeste naar uit?

Onze gasten! Die zijn natuurlijk de sterren van de podcast. Ik kan niet wachten om met iedereen in gesprek te gaan over het onderwerp waarvan zij de expertise in huis hebben.

Luister nu naar het tweede seizoen van deze rechtenpodcast

Vanaf maart kun je weer luisteren naar de Leiden Lawcast seizoen 2!

Meer informatie over de Leiden Lawcast vind je op de website.

Beluister ook het eerste seizoen op Youtube en Spotify.