Best Paper Award voor paper over consumentenpercepties en personal pricing
Tijdens het Munich Summer Institute mochten Kimia Heidary en Helen Pluut de Best Paper Award in ontvangst nemen voor hun paper over consumentenpercepties en gepersonaliseerde prijzen.
In het artikel All is (not) fair in Personalized Pricing: Antecedents and outcomes of consumer fairness perceptions onderzochten zij door middel van een experiment en vragenlijst de rechtvaardigheidspercepties van consumenten over gepersonaliseerde prijzen, alsmede de effecten van die percepties op hun gedrag, attitudes en emoties. Ook onderzochten zij de invloed van persoonlijkheidskenmerken als cynisme en opvattingen over de bestaande sociale normen op de rechtvaardigheidspercepties.
De jury was onder de indruk van de empirisch-juridische insteek van het artikel en het feit dat het artikel de complexe materie van gepersonaliseerde prijzen in één model wist te vatten. Het Munich Summer Institute is een jaarlijkse conferentie op het gebied van innovatie, ondernemerschap, intellectuele eigendom en het recht. De conferentie wordt georganiseerd door o.a. ETH Zürich, the Max Planck Institute for Innovation for Competition, LMU Munich en the Technical University of Munich. Het artikel is nog under review, maar zal hopelijk later dit jaar gepubliceerd worden.