Gianclaudio Malgieri sprak op de Data Protection Conference van de European Academy of Law

Gianclaudio Malgieri, universitair hoofddocent bij eLaw Leiden, was uitgenodigd als spreker op de jaarlijkse conferentie van de European Academy of Law (ERA) op 21 maart in Brussel.

De jaarlijkse conferentie van de European Academy of Law (ERA) is een belangrijke conferentie met prominente sprekers van EU-instellingen en academici.

Het onderwerp van de presentatie van Malgieri, getiteld 'Het verkennen van de intersectie tussen de Europese gegevensstrategie en uitdagingen op het gebied van AI', ging over hoe sommige kernconcepten en -principes van de GDPR impliciet zijn hervormd door de nieuwe DSA en AIA.

Meer informatie over het evenement en het programma is te vinden op de website van ERA.