Universiteit Leiden

nl en

Vragen over uw LU-Card

Heeft u een LU-Card aangevraagd maar niet ontvangen? Doet u LU-Card het niet? Of heeft u een andere vraag of probleem? We hebben enkele veelvoorkomende vragen en problemen met de LU-Card op een rij gezet.

Wat doe ik als ik mijn LU-Card niet heb ontvangen?

Mail naar lu-card@leidenuniv.nl en vermeld uw accountnaam of medewerkersnummer. 

Heeft u uw foto vernieuwd? Na het uploaden van de nieuwe foto ontvangt u niet automatisch een nieuwe LU-Card. Ga in dat geval naar één van de steunpunten om uw bestaande LU-Card te vervangen. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Neem uw huidige LU-Card of een geldig legitimatiebewijs mee.

Heeft u uw adres gewijzigd én een (nieuwe) foto geupload? Het duurt 24 uur voor een adreswijziging in alle systemen is doorgevoerd. Uw LU-Card is daarom in dit geval naar uw oude adres verzonden. Wacht daarom na het wijzigen van uw adres minimaal 24 uur voor u uw foto upload.

Wat doe ik om de pasfoto van mijn LU-Card te vernieuwen?

Upload eerst een actuele pasfoto in Account Services. Ga daarna naar één van de steunpunten voor blokkering van uw huidige LU-Card en het verkrijgen van uw nieuwe LU-Card. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Neem uw huidige LU-Card of een geldig legitimatiebewijs mee.

Wordt mijn pasfoto ook voor andere doeleinden gebruikt?

De pasfoto op uw LU-Card wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Wat doe ik als ik toegang wil tot een parkeerterrein?

Op de pagina parkeren vindt u meer informatie over toegang tot parkeerterreinen en uw LU-Card.

Wat doe ik als mijn LU-Card het niet doet?

Krijgt u geen toegang tot een gebouw? Of werkt uw LU-Card niet bij een andere toepassing? Als uw LU-Card het niet doet, zijn de volgende oorzaken mogelijk:

  • Uw LU-Card is nog niet geactiveerd. Ga naar één van de steunpunten.
  • Uw LU-Card is geactiveerd, maar geeft geen toegang tot een gebouw of andere ruimte. Ga voor extra toegangsrechten naar de servicedesk van het gebouw.
  • De toegangsrechten op uw LU-Card zijn verlopen. Ga naar de servicedesk van het gebouw.
  • Uw LU-Card is defect of er is een andere oorzaak. Ga naar één van de steunpunten. Een nieuwe LU-Card kost € 15,-. Wanneer de kaart niet defect is door onzorgvuldig gebruik, ontvangt u gratis een vervangende kaart. 

Wat doe ik bij verlies of diefstal van mijn LU-Card?

Meld verlies of diefstal bij één van de steunpunten. U kunt daar uw oude LU-Card blokkeren en ontvangt tegen betaling van € 15,- een vervangende kaart. Bij het tonen van een proces-verbaal is de vervangende kaart gratis.

Wat doe ik als ik een LU-Card vind?

Geef de LU-Card af bij één van de steunpunten of stuur de kaart naar:

Universiteit Leiden
T.a.v. Beheer LU-Card
Antwoordnummer 10368
2300 WB LEIDEN

Wat doe ik als de informatie op de LU-Card onjuist is?

Staat uw pasfoto onduidelijk op de LU-Card, bijvoorbeeld te licht of te donker? Of is uw naam verkeerd gespeld? Vervang uw kaart bij één van de steunpunten. Een nieuwe LU-Card kost € 15,-.  

Wat doe ik om mijn LU-Card te beschermen?

De LU-Card beschadigt bij onzorgvuldig gebruik. Berg uw kaart bijvoorbeeld op in een plastic beschermhoes, te koop in de universiteitswinkel (Plexus).

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.