Healthy University Leiden pakt door

In de week van 21 tot en met 25 juni organiseerde Healthy University Leiden de 'Van #COVID naar #GOFIT Week'. Ruim zeshonderd medewerkers en studenten lieten zich inspireren in een week vol tips en tricks om weer fit te worden na coronatijd. Maar ook voor de komende tijd hebben wij speciaal voor jullie een aantal tips en leuke acties op een rijtje gezet voor jullie. Bekijk ze hieronder en veel plezier!

• Doe de GRATIS fietscheck op je werk. Op dinsdag 6 juli van 10.00-17.00u haalt Healthy University Leiden een fietsenmaker naar de Universiteit Leiden. Hij doet dan een gratis APK van je fiets. Klik hier voor de voorwaarden, de locatie en de inschrijflink (alleen UL medewerkers). De fietsenmaker bezocht op 22 juni reeds het LUMC en dat was een groot succes.
  • Hoe zorg jij goed voor jezelf? Alle ballen in de lucht willen houden, is dat herkenbaar? Tijdens de van #COVID naar #GOFIT Week gaf psycholoog en trainer Ymke Dorrepaal (PSION) hierover een interessant webinar. Wil jij ook leren alle ballen in de lucht te houden of ze juist te laten vallen en heb je het webinar gemist? Bekijk de sessie dan hier terug.
  • The Flexible Mind verzorgde afgelopen week Mindful Walking; door het toevoegen van eenvoudige mindfulness-oefeningen aan een activiteit als wandelen, vind je een gemakkelijke, plezierige en verrassend effectieve manier om je lichaam te ontspannen, je geest te kalmeren en stress te verminderen. Luister hier (NL + ENG) de sessies terug.
  • Woensdagavondopenstelling Hortus Botanicus Leiden (18.00-21.00u). Wandelen is door corona populairder dan ooit. Nu de Hortus eindelijk weer de deuren mag openen, nodigen de medewerkers u graag uit voor een zomeravondwandeling. Geniet van de tuin in avondsfeer én van groene en gezonde activiteiten (bijv. een yoga- of meditatie).
  • Het Centre of Innovation van de Universiteit Leiden biedt studenten en medewerkers van de Universiteit Leiden en het LUMC een mindfulness-podcastserie aan: A Very Mindful Podcast. Deze podcastserie is gratis te beluisteren en bestaat uit afleveringen gericht op de theorie van mindfulness en een reeks mindfulness-oefeningen.
  • Naast fysieke beweging is ook mentaal in beweging blijven ontzettend belangrijk voor onze vitaliteit. Kies de New Heroes module van HRM Opleidingen die jij nodig hebt om te blijven leren, je persoonlijk te ontwikkelen of om je duurzame inzetbaarheid en vitaliteit te vergroten.

Heb jij nog ideeën over vitaliteit? Mail dan Healthy University coördinator Mieke Cabout: f.j.cabout@bb.leidenuniv.nl. En houd het Healthy University dossier in de gaten om als eerste op de hoogte te zijn van onze najaarsactiviteiten.