Gilles van Wezel herbenoemd voor vier jaar

Gilles van Wezel is opnieuw benoemd tot wetenschappelijk directeur bij het Instituut Biologie Leiden (IBL). Van Wezel is WD van dit instituut sinds september 2018 en blijft dat nu tot 1 september 2026.

Van Wezel is blij dat hij nog vier jaar verder kan besturen. ‘We hebben als instituut de afgelopen jaren enorme stappen gezet. We zijn sterk gegroeid, zowel qua onderzoek als qua studentenaantallen, wat mooie uitdagingen met zich meebrengt. Tevens willen we onze bestuurlijke, personele en maatschappelijke ambities verder vormgeven’.

Ook de aanstelling van Annemarie Meijer is verlengd. Zij blijft als vice-WD het managementteam van het IBL versterken. De termijn van haar aanstelling loopt gelijk aan die van Van Wezel.