Filmvertoning

2333 AK Leiden
Zaal
1B.01

Vrijdag 16 juni is het Neurodiversity Pride Day. Een dag waarop bewustwording, acceptatie en gemeenschap in het daglicht staan en waarop wij onze diversiteit mogen vieren.

Om aandacht te geven aan dit onderwerp zijn de Universiteit Leiden, Gemeente Leiden en Hogeschool Leiden een samenwerking aangegaan om bijeenkomsten te organiseren. De eerste hiervan is gedurende de Neurodiversity Pride Day.

Tijdens deze bijeenkomst zullen wij aan de hand van een korte documentaire (30min.) een dialoog aangaan met die of gene die geïnteresseerd is in het onderwerp neurodiversiteit vanuit welk oogpunt ook (zij het persoonlijke of professionele interesse).

Neurodiversiteit; Wat? Hoe? Waarom?

Deze drie vragen staan centraal tijdens de dialoog op 16 juni. Hierbij gaan we met alle deelnemers, na het zien va de film, dromen over een inclusieve samenleving waarin neurodiversiteit de gewoonste zaak van de wereld is. Ook gaan bespreken welke stappen hiervoor nog gezet moeten worden en kijken wat je morgen al kan doen om de droom te bereiken!

De officiële dialoog zal zo lang kunnen duren als er behoefte aan is. Afhankelijk van de duur en interesse zullen wij pauzes inlassen. Tevens is er de mogelijkheid je even af te zonderen om te ontprikkelen.

Naast het officiële programma is er ook ruimte voor persoonlijke gesprekken onder het genot van een koffie of thee nadien.

Programma:

14:00 Walk-in, kennismaking, mogelijkheid tot stellen van vragen.
14:30 Start documentaire.
15:00 Start dialoog.
17:00 verwacht einde middag.

De eindtijd staat open, we willen niemand dwingen langer te blijven dan zij zelf wenselijk achten.

Voertaal:

De video is Engels gesproken met Nederlandse ondertiteling. De discussie zal bij voorkeur in het Nederlands worden gevoerd.

Aanmelden voor de filmvertoning en dialoog kan via het onderstaande formulier.

Aanmeldformulier