Congres/symposium | Science Café

Rapenburg 73
2311 GJ Leiden

Over dit Science Café

Derdejaars Honours studenten van de Universiteit die meer over stadsnatuur willen weten, kunnen zich inschrijven voor extra vak dat ze in de zomer bij de Hortus kunnen volgen: Biodiversity in the City. Deze zogeheten Summer School beslaat drie weken en geeft Honours studenten de kans zich te ontplooien op het gebied van stadsnatuur, citizen science en het organiseren van een evenement: dit Science Café. Hiermee haken ze in op het Hidden Biodiversity-project waar de Hortus ook bij betrokken is. Speciale aandacht gaat uit naar de vorming van de publieke opinie over stadsnatuur. Onkruidhaters, publieksplukkers, kruidendokters, verhalenvertellers, verzamelaars, soortenjagers, met diepe of ondiepe wortels in de Leidse bodem; allemaal hebben ze hun eigen verhaal en mening. Hoe werkt dit sociale netwerk en hoe kan het gebruikt worden om de biodiversiteit in de stad te versterken? De studenten gaan met die vraag aan de slag en presenteren hun bevindingen tijdens dit Science Café.

Meer informatie op de site van de Hortus