Aanpak masterwerving
De doelgroep voor het werven van masterstudenten is breed: het gaat om Leidse bachelorstudenten, wo- en hbo-bachelors uit Nederland en bachelor- en masterstudenten uit het buitenland.
De website www.mastersinleiden.nl is het belangrijkste instrument bij de werving van masterstudenten.
Masterbrochures
In de brochure Masteropleidingen Universiteit Leiden staat algemene informatie over de Universiteit Leiden en alle masteropleidingen komen aan bod. Er is ook een Engelse versie beschikbaar. Productie en eindredactie ligt bij de directie SCM, faculteiten leveren informatie over de opleidingen.
Internationale masterwerving
Voor de internationale mastermarketing zijn belangrijk:
- academische contacten
- internationale relaties
- onderwijsbeurzen in het buitenland
- Enquiry Management / CRM (FAQ base met vraagbaak + enquiry database)
Organisatie
Bij de masterwerving zijn betrokken:
- de directie Strategische Communicatie en Marketing
- de communicatieafdelingen van de faculteiten
Facultaire communicatie masterwerving
De communicatieadviseur masterwerving is de schakel tussen de facultaire masteropleidingen en de directie Strategische Communicatie & Marketing. De adviseur masterwerving is verantwoordelijk voor:
- Het mede vormgeven van het communicatiebeleid van de faculteit
- Adviseren en ondersteunen van de opleidingen (instituten) bij de realisatie van het communicatiebeleid en zorg dragen voor een adequate evaluatie ten behoeve van de werving van masterstudenten, zowel nationaal als internationaal
- Verzorgen van de voorkomende communicatietrajecten op het gebied van de masterwerving en internationale werving
De adviseur is daarnaast het aanspreekpunt voor de volgende (facultaire) communicatiemiddelen:
- Masterdag
- Masteropleiding flyers
- Masteropleidingen Universiteit Leiden (universitaire brochure)
- Minor flyers
- Internationale informatieflyers
Heeft u een vraag over de masterwerving? Neem contact op met de communicatieadviseur.