Onderzoek

Inschrijving geopend: tweede internationale conferentie Conflictoplossende Instituties

27 juni 2023

Het onderzoeksnetwerk van de Universiteiten van Leiden, Utrecht en Nijmegen over Conflictoplossende Instituties (COI) organiseert zijn tweede internationale conferentie op 28 en 29 september in Utrecht: ‘Towards Just Institutional Approaches to Conflict Prevention and Resolution’. Inschrijven is nu mogelijk.

Het doel van de conferentie is om internationale wetenschappers uit verschillende vakgebieden en personen werkzaam in de (rechts)praktijk samen te brengen. Tijdens de conferentie zullen zij reflecteren op rechtvaardige institutionele benaderingen die (echte) conflictpreventie en conflictoplossing in de juridische context nastreven.

Meer informatie over het thema en het programma is te vinden op de conferentiewebsite. De deadline voor aanmelding is 1 september.