Gezond de donkere maanden door!

11 oktober 2023

Het nieuwe academische jaar is in volle gang en de herfst is weer begonnen. Het wordt eerder donker en de dagen korter. Hoe zorg je dat je gezond en fit blijft in deze drukke tijden?

Door te bewegen en te sporten blijf je niet alleen fysiek gezond, je vergroot ook nog eens je concentratie, energieniveau en doorzettingsvermogen. Lichaamsbeweging draagt ook bij aan het afvoeren van stresshormonen en -gevoelens en zorgt dat we eerder van stress herstellen (bron: Trimbos).

De Universiteit stimuleert alle medewerkers om fit en gezond te blijven met een aantal interessante opties:

• Pilateslessen vanaf 16 oktober tot en met 4 december elke maandag na werktijd. De perfecte combinatie van in- en ontspanning die zorgt voor een verbetering in lichaamshouding, spierversterking en de vermindering van stress. Deelname is gratis en is op basis van vrije inloop (dus zonder inschrijving). Kijk voor meer informatie op: Doe mee met gratis Pilateslessen voor medewerkers in Plexus - Universiteit Leiden.
  • Verreken je sportabonnement bij het Universitair Sportcentrum of SportCity met je bruto-inkomen. Er is een SportCity bij ons om de hoek, aan de Steenschuur 9! Beide sportcentra bieden een ruim aanbod van groepslessen, individuele sporten én groepssporten. Kijk voor het volledige aanbod op: Sportschool Leiden Steenschuur | SportCity & Sportaanbod – USC Leiden.
  • Heb je vragen die te maken hebben met de relatie tussen je gezondheid en je werk? Maak, ook zonder een ziekmelding, preventief een afspraak maken voor het arbeidsomstandighedenspreekuur van onze bedrijfsarts - Universiteit Leiden

Bron: Effecten van bewegen op mentale gezondheid - Trimbos-instituut