Dien een aanvraag in voor Una Europa seed funding

26 maart 2024

Ben je geïnteresseerd in een gezamenlijk onderzoeks-, onderwijs- of outreachproject met collega's in heel Europa? Vraag vóór 28 juni 2024 een startkapitaal van maximaal € 39.000 aan bij Una Europa.

De oproep van 2024 legt een sterke nadruk op beginnende onderzoekers. Het is ook:

• Bottom-up: onderwerpen van de onderzoeksvoorstellen worden door de onderzoekers zelf bepaald.
  • Open voor interdisciplinaire voorstellen, maar ook voor voorstellen waarbij breder universitair personeel betrokken is, zoals gevestigde onderzoekers, professioneel personeel en studenten.

Voor wie?

Van de elf Una Europa-universiteiten kunnen zowel gevestigde onderzoekers als onderzoekers die aan het begin van hun carrière staan een aanvraag indienen. Het seed funding projectteam moet bestaan uit:

• Een coördinator bij de Una Europa-universiteit die het project begeleidt.
  • Onderzoekers van minimaal drie andere Una Europa-universiteiten, waarvan minstens één per universiteit.
  • Per deelnemende universiteit minstens één onderzoeker die aan het begin van diens carrière staat.

Partners vinden

Deze LinkedIn-groep kan je helpen om in contact te komen met potentiële partners van andere Una Europa-universiteiten. Meer dan 200 mensen zijn al lid van de groep en zijn geïnteresseerd om samen te werken aan projecten op het gebied van kunstmatige intelligentie, duurzame mobiliteit en onderwijsbeleid, om maar een paar onderwerpen te noemen.

Meer informatie

Bekijk de website van Una Europa voor meer informatie en om een aanvraag in te dienen.

Deze seed funding call is beschikbaar voor onderzoekers van Universiteit Leiden omdat de universiteit deel uitmaakt van het samenwerkingsverband Una Europa. Lees meer over de rol van Universiteit Leiden binnen Una Europa en meld je aan voor de nieuwsbrief.