Alumni-activiteit

Najaarsbijeenkomst LUMC Alumni

dinsdag 31 oktober 2023
Gebouw 3 (voor Onderwijs)
Leids Universitair Medisch Centrum, Albinusdreef 2
2333 ZA Leiden
Zaal
Burumazaal en Foyer Hoofdentree Gebouw 3.

Het thema voor deze avond is: Integer onderzoek: nut en noodzaak van fondsenwerving

Goed wetenschappelijk onderzoek vraagt om creativiteit, originaliteit, een goed concept en financiën. En dit laatste wordt vaak negatief belicht in de media. Daarom is transparantie noodzakelijk. Welke bronnen zijn er, hoe lopen de geldstromen, wie kunnen er gebruik van maken en hoe aan te vragen. Geld is niet het enige, goed wetenschappelijk onderzoek behoort integer te zijn en los van de financiële bronnen. Deze tango tussen integer wetenschappelijk onderzoek en geldstromen wordt belicht in het Najaar event van de LUMC Alumni Vereniging.

Er zullen twee lezingen plaatsvinden. Juliette Kops zal een lezing geven met de titel: Zonder fondsen geen wetenschappelijk onderzoek. Alexander Vahrmeijer zal spreken over het gebruik van fluorescentie en green light in de oncologische chirurgie.

Na de lezingen is er een diner (inschrijven is verplicht)

Het Onderwijsgebouw bevindt zich rechts van de parkeergarage van het LUMC.

Contact

Heb je vragen over deze bijeenkomst? Dan kan je per e-mail contact op met het secretariaat van de LAV: alumni@lumc.nl.

Meld je voor 25 oktober aan voor deze bijeenkomst.